تبلیغات
سنجاق زدن
FB
1801wBlackSeedOil.jpg
اعتبار: پیوتر مالچیک

در میان آبگوشت استخوان ، آب "خام" و پچ پچ کلاژن ، ممکن است صحبت هایی درباره یکی دیگر از سوپرفودهایی که در حال حاضر در حوزه مواد غذایی بهداشتی رواج دارد ، شنیده باشید: روغن سیاه دانه.

این ماده به عنوان 10 ماده اصلی غذای طبیعی در سال 2018 توسط مواد غذایی طبیعی (Grocers) شناخته شد ، که از اثر بخشی آن در درمان بیماری های مختلف سلام می کرد. اما روغن دانه سیاه دقیقاً چیست ، آیا واقعاً برای شما مفید است ، شما چگونه می خواهید این مایع تاریک و مرموز را مصرف کنید؟
تغذیه سالم باید همچنان خوشمزه باشد.
برای مقالات عالی بیشتر و دستور العمل های خوشمزه و سالم در خبرنامه روزانه ما ثبت نام کنید.
ثبت نام

در اینجا ، سه متخصص تغذیه به ما کمک می کنند تا روند را کالبد شکافی کنیم.
روغن سیاه دانه دقیقاً چیست

سیاه دانه - که زیره سیاه ، زیره سیاه ، دانه پیاز سیاه و کالونجی نیز نامیده می شود - از Nigella sativa ، بوته ای گل دهنده که در اروپای شرقی ، خاورمیانه و آسیا می روید ، می آید. استفانی فراری ، یک متخصص تغذیه ثبت شده در ماساچوست ، توضیح می دهد که این ماده حاوی ترکیبات شیمیایی به نام تیموکینون و کاریوفیلن است که با برخی از مزایای سلامتی مرتبط هستند.

این ماده هزاران سال است که به صورت دارویی استفاده می شود. در واقع ، مورخان بر این باورند که کینگ توت ، کلئوپاترا و بقراط سیاه دانه سیاه را برای مجموعه ای از شرایط از جمله ضعف ، ضعف ، سرفه و مراقبت از پوست بلعیده اند.

در سال های اخیر ، روغن دانه سیاه (نسخه مایع سیاه دانه) با گسترش آگاهی از مزایای بهداشتی ادعا شده ، در حوزه مواد غذایی بهداشتی محبوبیت پیدا کرده است. آنچه شما باید بدانید در اینجا آمده است:

بخوانید: 8 روند غذای سالم مورد علاقه ما برای سال 2018
مطالعات مزایای بالقوه سلامتی را یافته اند

روغن سیاه دانه برای درمان مجموعه ای از بیماری ها از جمله آسم ، فشار خون بالا ، دیابت ، التهاب ، سرفه ، سردرد ، اگزما ، تب ، سرگیجه و آنفولانزا استفاده شده است.

در دهه های اخیر ، مطالعات علمی ، در درجه اول بر روی حیوانات ، به طور مقدماتی توانایی آن را برای درمان یا کاهش بیماری های مختلف تأیید کرده است.

کیت ریتر ، یک متخصص تغذیه تشخیصی عملکردی ، توضیح می دهد که روغن دانه سیاه با بهبود عملکرد کبد و جلوگیری از آسیب کبدی ، بیماری کبدی و هر دو دیابت نوع 1 و 2 مرتبط است. بعلاوه ، نشان داده شده است که ترکیبات شیمیایی آن خواص ضد بیماری زایی و ضد قارچی قوی را فراهم می کند.

فراری می گوید: همچنین ممکن است به بهبود فشار خون ، چربی خون و حتی مبارزه با سرطان کمک کند.

سوزان بوئرمن ، متخصص تغذیه ثبت شده در لس آنجلس ، توضیح می دهد: "همچنین شواهدی وجود دارد که روغن دانه یک آنتی اکسیدان است و در شرایط آزمایشگاهی ممکن است دارای خواص ضد باکتری باشد." اگرچه گفته شد ، مطالعات انسانی محدودی برای حمایت از مزایای ادعایی روغن دانه سیاه وجود دارد ، بنابراین نتیجه گیری سختی در مورد خواص درمانی آن دشوار است (حداقل فعلاً).