اگر نگاهی بیندازید به صدها مقاله علمی که توسط همتا بررسی شده است و در مورد مزایای روغن سیاه دانه منتشر شده است ، یک واقعیت واضح است: این می تواند به بدن کمک کند تا بر تعدادی از مسائل بهداشتی غلبه کند. جای تعجب نیست که این روغن تقویت کننده سلامتی هزاران سال است که در طب سنتی استفاده می شود.

بدون هیچ عارضه جانبی ، قدرت بهبود روغن سیاه دانه - ساخته شده از دانه های زیره سیاه - در واقع کاملاً باورنکردنی است ، و این ذهن را گیج می کند که اکثر مردم حتی در مورد آن چیزی نشنیده اند.

ادامه مطلب را بفهمید که روغن دانه سیاه به همراه همه مزایای خارق العاده روغن سیاه دانه چیست.
روغن دانه سیاه چیست؟

روغن سیاه دانه از دانه های گیاه زیره سیاه (Nigella sativa) ساخته می شود که از خانواده رانونکولوس (Ranunculaceae) است. گیاه زیره سیاه بومی جنوب غربی آسیا ، مدیترانه و آفریقا است.

این قرن ها به دلیل دانه های معطر و خوش طعم که می تواند به عنوان ادویه یا داروی گیاهی استفاده شود ، رشد کرده است.

این روغن را روغن دانه زیره سیاه نیز می نامند. مراقب باشید ، زیرا سیاه دانه را نباید با زیره واقعی (Cuminin cyminum) ، فلفل سیاه ، کنجد سیاه یا کوهوش سیاه اشتباه گرفت.

کاملاً امیدوار کننده ترین تحقیق در مورد اتصال Nigella sativa به باکتری های مقاوم به چند دارو انجام شده است. این یک معامله واقعاً بزرگ است زیرا این به اصطلاح "ابرشکلها" در حال تبدیل شدن به یک خطر مهم بهداشت عمومی هستند.

اطلاعات موجود توسط موسسه ملی بهداشت نشان می دهد که:

    سویه های باکتری ها و ویروس هایی که در برابر ضد میکروب مقاوم هستند ، برای درمان از جمله HIV ، استافیلوکوک ، سل ، آنفلوانزا ، سوزاک ، کاندیدا و مالاریا تقریباً غیرممکن می شوند.
    بین 5 تا 10 درصد از کل بیماران بیمارستان به عفونت های ناشی از سوپرمشکن مبتلا می شوند.
    بیش از 90 هزار نفر از این بیماران هر ساله جان خود را از دست می دهند ، این در حالی است که 13300 مرگ بیمار در سال 1992 اتفاق افتاد.
    افرادی که به superbugs آلوده شده اند معمولاً در بیمارستان بستری هستند ، به درمان پیچیده تری نیاز دارند و همچنین بهبود نمی یابند.

در مطالعه ای که توسط کالج پزشکی Jawaharlal Nehru در هند انجام شد ، محققان تعیین کردند که روغن سیاه دانه در برابر برخی از این فوق العاده باکتری ها چقدر قوی است و آن را در برابر چندین آنتی بیوتیک مانند آموکسی سیلین ، گاتیفلوکساسین و تتراسایکلین قرار داد. طبق این مطالعه ، "از 144 سویه آزمایش شده که اکثر آنها در برابر تعدادی آنتی بیوتیک مقاوم بودند ، 97 مورد توسط روغن زیره سیاه مهار شدند."

در کنار روغن پونه کوهی ، موارد کمی در کره زمین می توانند از این نوع قدرت برای میکروب ها برخوردار باشند. این مطالعه نشان داد که این ماده به ویژه در برابر سویه های مقاوم در برابر چند داروی P. aeruginosa و S. aureus مثر است.

کلید درک مزایای سلامتی روغن های سیاه دانه در وجود سه ماده مغذی گیاهی طبیعی کلیدی است: تیموکینون (TQ) ، تیمو هیدروکینون (THQ) و تیمول. این مواد شیمیایی گیاهی باورنکردنی منجر به انواع مزایای شگفت انگیز روغن سیاه دانه می شود.
مزایای روغن سیاه دانه - دکتر تبر
فواید سلامتی

از بین راه های زیادی که روغن سیاه دانه برای بدن مفید است ، 9 موردی که در ادبیات علمی وجود دارد ، توانایی آن را در جلوگیری از سرطان ، دیابت ، چاقی ، ریزش مو ، اختلالات پوستی و عفونت هایی مانند MRSA بیان می کنند.
1. به مبارزه با سرطان کمک می کند

به لطف مواد شیمیایی شیمیایی قوی و قابلیت های آنتی اکسیدانی ، نشان داده شده است که روغن سیاه دانه به درمان طبیعی سرطان کمک می کند. دانشمندان کروات با استفاده از مطالعه مدل حیوانی فعالیت ضد توموری تیموکینون و تیموهیدروکینون را ارزیابی کردند و دریافتند که این دو ماده شیمیایی گیاهی موجود در روغن سیاه دانه منجر به کاهش 52 درصدی سلولهای تومور می شود.

تحقیقات در شرایط آزمایشگاهی در سالهای اخیر همچنین نشان داد که تیموکینون ، فراوانترین ماده فعال زیستی موجود در روغن دانه سیاه ، به القا ap آپوپتوز (مرگ برنامه ریزی شده سلول) در سلولهای لوسمی ، سلولهای سرطانی پستان و سلولهای تومور مغزی کمک می کند.

علاوه بر این ، محققان از مرکز سرطان Sidney Kimmel در Jefferson Health دریافتند که نه تنها سیاه دانه می تواند سلول های سرطانی لوزالمعده را از بین ببرد ، بلکه به نظر می رسد از پیشرفت سرطان لوزالمعده نیز جلوگیری می کند. این توانایی پیشگیری از سرطان به تیموکینون سیاه دانه و خواص ضد التهابی آن نسبت داده می شود.
2. سلامت کبد را ارتقا می دهد

کبد یکی از مهمترین اعضای بدن است. تقریباً هر سمی از طریق کبد فرآوری می شود و صفرا از کبد کلید هضم چربی ها و شاد و سالم نگه داشتن ذهن و بدن است.

برای کسانی که به دلیل عوارض جانبی دارو ، مصرف الکل یا بیماری با عملکرد ضعیف کبد دست و پنجه نرم کرده اند ، روغن سیاه دانه می تواند روند بهبودی را تا حد زیادی تسریع کند.

در یک مطالعه اخیر بر روی حیوانات ، دانشمندان کشف کردند که روغن سیاه دانه به عملکرد کبد کمک می کند و از آسیب و بیماری جلوگیری می کند.
3. با دیابت مبارزه می کند

در مقاله اخیر منتشر شده توسط مجله غدد درون ریز و متابولیسم ، محققان شورای تحقیقات پزشکی هند تأکید کردند که روغن سیاه دانه "باعث بازسازی نسبی تدریجی سلولهای بتا لوزالمعده می شود ، غلظت انسولین سرم را کاهش می دهد